Filmiki serwisowe
Dekalog narciarza – film nakręcony przez PZU S.A.
Porady serwisowe wg. START
1. aplikacja smaru trzymającego GRIP TAPE
2. usuwanie smaru trzymającego GRIP TAPE
3. aplikacja smaru jednorazowego w saszetce
4. aplikacja smaru trzymającego ECO GRIP TAPE
5. aplikacja smaru trzymającego w płynie Easy Kick Wax
6. aplikacja smaru w płynie Easy Glider
7. aplikacja smaru trzymającego w spray Kick Wax
8. aplikacja smaru w paście Easy Paste
9. usuwanie smaru trzymającego za pomocą chusteczki zmywającej Easy Cleaner Wipe
10. aplikacja na gorąco smaru bazowego Base Wax
11. aplikacja na gorąco smaru poślizgowego (temperaturowego)
12. usuwanie starego smaru zmywaczem w płynie
14. aplikacja na gorąco smarów w proszku
15. aplikacja smarów w bloczku (mydełek) wersja 1
16. aplikacja smarów w bloczku (mydełek) wersja 2
17. aplikacja smarów w bloczku (mydełek) wersja 3
18. aplikacja smaru trzymającego bazowego w postaci gripa
19. aplikacja smarów trzymających w postaci gripów
20. aplikacja smaru bazowego trzymającego w postaci klistra
21. aplikacja smarów trzymających w postaci klistrów
22. usuwanie smarów trzymających za pomocą zmywacza w płynie
23. strukturyzacja ślizgu za pomocą strukturyzatora
24. aplikacja smaru nano w płynie
Przygotowanie nart do „klasyka” wg. Wierietelnego
Przygotowanie nart do „łyżwy” wg. Wierietelnego
Porady serwisowe wg. HOLMENKOL
1. aplikacja smaru fluorowego w spray Racing
2. aplikacja smaru biegowego, miękkiego na trzymanie czyli klistra
3. aplikacja na gorąco smaru Natural Wax Holmenkol
4. aplikacja na zimno smaru w spray Wax natural Spray Holmenkol
6. aplikacja na zimno smaru w kostce Natural Wax Stick Holmenkol
7. aplikacja na zimno smaru w płynie Natural Wax Fluid Holmenkol na narty biegowe
8. aplikacja na zimno smaru Natural Wax Stick Holmenkol na narty biegowe
10. aplikacja na gorąco smaru Natural Wax Bar Holmenkol
11. przygotowanie nart zjazdowych do zawodów
12. zakładanie struktury na ślizg
13. przygotowanie nowej narty – zakładanie bazy
14. aplikacja smaru fluorowego w paście Racing
15. aplikacja smaru fluorowego w kostce (mydełka) Racing
16. aplikacja smaru fluorowego w proszku Racing
17. polerowanie krawędzi bocznej – wykończenie finalne
18. aplikacja smaru twardego na trzymanie w postaci gripa
19. aplikacja na zimno smaru w płynie Natural Wax Fluid Holmenkol na narty biegowe
Porady serwisowe wg. SWIX
1. Przygotowanie nowej narty biegowej do klasyka
2. Smarowanie na gorąco narty biegowej do klasyka
3. Wyznaczanie strefy odbicia (Kick Zone) w narcie biegowej do klasyka
4. Smarowanie strefy odbicia (Kick Zone) w narcie biegowej do klasyka smarami twardymi typu Grip
5. Smarowanie strefy odbicia (Kick Zone) w narcie biegowej do klasyka smarami miękkimi typu Klister
6. Smarowanie strefy odbicia (Kick Zone) w narcie biegowej 0 stopni do klasyka środkiem Anti Ice
7. Smarowanie na zimno narty biegowej do klasyka smarem twardym w kostce
8. Smarowanie na zimno narty biegowej do klasyka smarem w płynie
9. Czyszczenie ślizgu narty biegowej za pomocą zmywacza smarów
10. Smarowanie narty biegowej środkiem Easy Glide Liquid N3
11. Smarowanie na gorąco narty biegowej do łyżwy (smarowanie bazowe – zimne warunki)
12. Smarowanie na gorąco narty biegowej do łyżwy (smarowanie bazowe – ciepłe warunki)
13. Smarowanie na gorąco Racing narty biegowej do łyżwy smarem wysokofluorowym HF
14. Smarowanie na gorąco Racing narty biegowej do łyżwy smarem fluorowym w proszku FC8X i FC10X
15. Smarowanie na gorąco Racing narty biegowej do łyżwy smarem fluorowym w proszku FC7 i FC78
Serwis nart biegowych wg. Janusza Krężelok część 1
Serwis nart biegowych wg. Janusza Krężelok część 2
Porady serwisowe Jacka Antonik – serwismena sklepu Remsport
1. Czyszczenie ślizgu narty miękkim smarem hydrocarbonowym
2. Czyszczenie ślizgu narty za pomocą zmywacza smarów
3. Czyszczenie ślizgu narty za pomocą szczotek narciarsko-snowboardowych
4. Czyszczenie ślizgu narty ze smaru zabezpieczającego
5. Smarowanie ślizgu nart metodą na zimno
Dekalog narciarza
Aplikacja smaru trzymającego GRIP TAPE
Usuwanie smaru trzymającego GRIP TAPE
Aplikacja smaru jednorazowego w saszetce
Aplikacja smaru trzymającego ECO GRIP TAPE
Aplikacja smaru trzymającego w płynie Easy Kick Wax
Aplikacja smaru w płynie Easy Glider
Aplikacja smaru trzymającego w spray Kick Wax
Aplikacja smaru w paście Easy Paste
Usuwanie smaru trzymającego za pomocą chusteczki zmywającej Easy Cleaner Wipe
Aplikacja na gorąco smaru bazowego Base Wax
Aplikacja na gorąco smaru poślizgowego (temperaturowego)
Usuwanie starego smaru zmywaczem w płynie
Aplikacja smaru w płynie
Aplikacja na gorąco smarów w proszku
Aplikacja smarów w bloczku (mydełek) wersja 1
Aplikacja smarów w bloczku (mydełek) wersja 2
Aplikacja smarów w bloczku (mydełek) wersja 3
Aplikacja smaru trzymającego bazowego w postaci gripa
Aplikacja smarów trzymających w postaci gripów
Aplikacja smaru bazowego trzymającego w postaci klistra
Aplikacja smarów trzymających w postaci klistrów
Usuwanie smarów trzymających za pomocą zmywacza w płynie
Strukturyzacja ślizgu za pomocą strukturyzatora
Aplikacja smaru nano w płynie
Smarowanie wg. SWIX
Porady serwisowe TOKO
Przygotowanie nart do „klasyka” wg. Wierietelnego
Przygotowanie nart do „łyżwy” wg. Wierietelnego
Aplikacja smaru fluorowego w spray
Aplikacja smaru biegowego, miękkiego na trzymanie czyli
Aplikacja na gorąco smaru Natural Wax Holmenkol
Aplikacja na zimno smaru w spray Wax natural Spray
Naprawy krawędzi po uderzeniu np. w kamień i naprawa ślizgu (zalewanie dziury przy pomocy pałeczki kofiksowej)
Aplikacja na zimno smaru w kostce Natural Wax Stick Holmenkol
Aplikacja na zimno smaru w płynie Natural Wax Fluid Holmenkol na narty biegowe
Aplikacja na zimno smaru Natural Wax Stick Holmenkol na narty biegowe
Ostrzenie krawędzi bocznej
Aplikacja na gorąco smaru Natural Wax Bar Holmenkol
Przygotowanie nart zjazdowych do zawodów
zakładanie struktury na ślizg
Przygotowanie nowej narty – zakładanie bazy
Aplikacja smaru fluorowego w paście Racing
Aplikacja smaru fluorowego w kostce (mydełka) Racing
Aplikacja smaru fluorowego w proszku Racing
Polerowanie krawędzi bocznej – wykończenie finalne
Aplikacja smaru twardego na trzymanie w postaci gripa
Aplikacja na zimno smaru w płynie Natural Wax Fluid Holmenkol na narty biegowe
Smarowanie nart na gorąco
Przygotowanie nowej narty biegowej do klasyka
Smarowanie na gorąco narty biegowej do klasyka
Wyznaczanie strefy odbicia (Kick Zone) w narcie biegowej do klasyka
Smarowanie strefy odbicia (Kick Zone) w narcie biegowej do klasyka smarami twardymi typu Grip
Smarowanie strefy odbicia (Kick Zone) w narcie biegowej do klasyka smarami miękkimi typu Klister
Smarowanie strefy odbicia (Kick Zone) w narcie biegowej 0 stopni do klasyka środkiem Anti Ice
Smarowanie na zimno narty biegowej do klasyka smarem twardym w kostce
Smarowanie na zimno narty biegowej do klasyka smarem w płynie
Czyszczenie ślizgu narty biegowej za pomocą zmywacza smarów
Smarowanie narty biegowej środkiem Easy Glide Liquid N3
Smarowanie na gorąco narty biegowej do łyżwy (smarowanie bazowe – zimne warunki)
Smarowanie na gorąco narty biegowej do łyżwy (smarowanie bazowe – ciepłe warunki)
Smarowanie na gorąco Racing narty biegowej do łyżwy smarem wysokofluorowym HF
Smarowanie na gorąco Racing narty biegowej do łyżwy smarem fluorowym w proszku FC8X i FC10X
Smarowanie na gorąco Racing narty biegowej do łyżwy smarem fluorowym w proszku FC7 i FC78
Smarowanie na gorąco Racing narty biegowej do łyżwy smarem fluorowym w proszku wykorzystując szczotki i wałki obrotowe
Serwis nart biegowych wg. Janusza Krężelok część 1
Serwis nart biegowych wg. Janusza Krężelok część 2
Czyszczenie ślizgu narty miękkim smarem hydrocarbonowym
Czyszczenie ślizgu narty za pomocą zmywacza smarów
Czyszczenie ślizgu narty za pomocą szczotek narciarsko-snowboardowych
Czyszczenie ślizgu narty ze smaru zabezpieczającego
Smarowanie ślizgu nart metodą na zimno
Witam!! Wierietelny w swoim instruktarzu dot. smarowania nart biegowych wskazuje, że do aplikacji smaru na trzymanie używa się innego żelazka. Czy możecie mi wytłumaczyć jakie to jest żelazko. do tej pory używałem jednego żelazka narciarskiego.
W tym filmie Wierietelny używa żelazka narciarsko-snowboardowego T8 szwajcarskiej firmy Toko, kwestia jest taka, że jak masz możliwości i pieniądze to możesz mieć dwa żelazka (jedno do smarów poślizgowych, drugie do smarów odbiciowych), ale to jest tylko kwestia czyszczenia po smarach na odbicie, po których trzeba płytę żelazka dobrze wyczyścić i to tyle.
Ten ostani film pt. „Smarowanie nart na gorąco” (firmy Holmenkol)… Nie twierdzę, że gość się nie zna, bo na pewno nie znalazł się tam przypadkiem, ale po obejrzeniu filmów od TOKO, przeczytaniu różnych manuali i porad, to ten film wygląda jakby wszystko na nim było robione źle. Gość nie zaczął od rozprowadzenia smaru, potem nie przejeżdża po narcie z równą prędkością, często wraca i prasuje jedno miejsce mocniej (nierówno) je nagrzewając itd. I całe smarowanie trwa krótko (niektórzy zalecają, żeby robić to parę razy, zmieniać narty w międzyczasie itd) Dziwne 🙂